Eltel bidrog med erfaringer til eMobility-dagen hos Kamstrup

Eltel bidrog med erfaringer til eMobility-dagen hos Kamstrup

Onsdag d.12 juni var flere fremtrædende aktører i industrien samlet til eMobility-dag hos Kamstrup. Eltel var i den forbindelse inviteret til at dele ud af vores erfaringer med løbende at elektrificere vores flåde af teknikerbiler. Det blev til en dag fuld af vidensdeling og sparken dæk med fokus på at nedbringe udledningen af fossile brændstoffer, samt højne både bundlinjen og køreglæden.

3 min

Infrastrukturbranchen var velrepræsenteret, da dørene blev åbnet op for vidensdeling på eMobility-dagen hos Kamstrup i sidste uge. Her var Eltel på scenen og fortalte om, hvordan vi arbejder med omstillingen af vores godt 300 teknikerbiler til elektrificerede køretøjer og hvordan logistikken spiller en stor rolle i at gøre denne omstilling rentabel.

”Som virksomhed har vi et ansvar for at skabe en bundlinje med sorte tal og gøre dette på den mest bæredygtige måde vi har til rådighed. Logistik er nøgleordet i omstillingen af vores bilflåde - som er en bunden opgave. Derfor arbejder vi konstant med at udskifte bilerne til elektrificerede køretøjer i takt med at ladeinfrastrukturen udvikler sig i Danmark”.
- Claus Metzsch Jensen, Adm. Direktør – Eltel Danmark 

Vidensdeling i branchen er afgørende

”I Eltel har vi de seneste år arbejdet fokuseret på at omstille vores bilflåde til elektrificerede køretøjer, samtidig med, at vi har sikret, at der er en fornuftig bundlinje, når det kommer til logistikken. Det er med baggrund i den historik, at vi nu deler ud af vores erfaringer”.
- Bent Poulsen, Fleet Manager - Eltel Danmark

Disse og flere erfaringer som kom i spil på eMobility-dagen hos Kamstrup, hvor Bent Poulsen, Fleet Manager og Anders Rasmussen, Teknisk Arbejdsleder fik sat ord på vores indsats. Her var fokus især på vores analyser af teknikernes kørselsmønstre og specifikke behov. Dagen blev i øvrigt brugt på en god dialog mellem de deltagende på dagen.

”Vi kigger løbende på den ladeinfrastruktur, der er i et givent område, hvor vores teknikere kører. Viser det sig, gennem en analyse af vores køremønstre, at vi kan udskifte et dieseldrevent køretøj til et eldrevet, uden alt for lange ladetider, jamen så udskifter vi køretøjet. Udfordringer er lige nu, at vi til dels oplever at teknikerne har brug for mange opladninger i løbet af en dag for at kunne komme rundt på deres respektive opgaver”.
- Bent Poulsen, Fleet Manager - Eltel Danmark