Mød Joen Holm Seider, NOC tekniker
Her kan du møde Joen Holm Seider, NOC tekniker i Service Assurance og arbejdsmiljørepræsentant i Eltel Danmark.
Kan du fortælle mig lidt om, hvad du laver i Eltel?
”Ja det kan jeg. Jeg har arbejdet i Eltel i 4,5 år, og lige nu er jeg ansat som NOC tekniker i vores Service Assurance afdeling. NOC er en forkortelse af netværksovervågningscenter – på engelsk Network Operation Center.
I NOC’en har vi rigtig travlt, og vi kører 12 timers vagter, hvor vi på en masse skærme overvåger vores kunders netværk 24/7. Kunderne ringer ind, når de oplever fejl i deres systemer, og vi forsøger så at løse dem. Kan vi ikke selv løse dem remote, finder vi den afdeling, der skal løse fejlen, og så kører teknikerne ud og løser det on-site.
Men jeg skifter snart stilling – jeg skal over i Eltels serverteam, hvor jeg skal arbejde med fejlretning og med opdateringer af servere og bygge nye servere, hvis vores kunder anmoder om det. Det bliver spændende at prøve noget nyt.”
Jeg kan forstå, at du også er arbejdsmiljørepræsentant – hvad indebærer det?
”Som arbejdsmiljørepræsentant er jeg med til at forsøge at gøre arbejdsmiljøet bedre for medarbejderne i Eltel Danmark. Ved at de kan fortælle om det, der ikke er i orden, kan jeg være med til at forbedre forhold, som kan være generende i hverdagen. Det er et givende stykke arbejde ved siden af min daglige funktion i NOC’en.
Jeg samarbejder med arbejdsmiljørepræsentanterne fra de andre afdelinger, hvor vi hvert kvartal sætter os sammen, og drøfter de forskellige forhold, som vi opdager eller modtager fra medarbejderne inden for vores forskellige områder. Vi står også for udformning, forbedring og analysering af APV (arbejdspladsvurdering) resultater fra medarbejdere/kollegaers besvarelse.”
Hvad kan du bedst lide ved dit arbejde?
”I NOC’en er dagene meget forskellige, og vi har mange alsidige opgaver. Vi lærer konstant nye ting, for der er hele tiden nye hændelser, som vi ikke er stødt på før. Men vi løser opgaverne og hjælper hinanden, og vi har et rigtig godt teamwork. Så jeg lærer meget af mit arbejde i NOC’en.
Vi har også mange forskellige kunder, vi skal holde styr på, og de har ofte nogle interessante opgaver, der skal løses – så vi har i mine øjne en meget avanceret NOC, der kan løse både komplekse og store opgaver.”
Hvordan er det at være ansat i Eltel?
”Det er spændende at arbejde i Eltel, blandt andet fordi jeg sidder med fejlretning. At arbejde med fejlretning betyder, at jeg er i berøring med alle vores afdelinger, og derfor lærer jeg at løse anderledes opgaver og har flere udfordringer – fordi vi hjælper hinanden på tværs af afdelinger.
Vi har også en rigtig god ledelse og en rigtig god direktør, der står i spidsen og er god til at kommunikere vigtige emner til alle i Eltel Danmark. Vi er en virksomhed i vækst, og når man samtidig har både en god ledelse, men også godt kollegaskab, så er det et rigtig godt sted at arbejde.”
Kontaktperson
Susanne Rosendahl
Forretningsområdechef, Network Solutions
+45 88 13 50 00
susanne.rosendahl@eltelnetworks.com